dilluns, 24 de setembre de 2012

Projecte de l'Adaptació a l'aula dels peixets

A l'aula dels peixets, ara que tots els nens i nenes ja ens hi sentim una mica més segurs, comencem a moure'ns lliurement per l'aula i el pati, a utilitzar els rodets i les pintures, a jugar i explorar les diverses joguines de l'aula... I quasi que ja no plorem! A més, de tant en tant, parlem dels sentiments: trist/content, per adonar-nos que, quan arribem a l'escola, estem una mica tristos perquè no volem que la nostra família marxi però, quan ens fiquem a jugar, ja estem contents.

A continuació, us volem ensenyar unes fotografies del dijous passat on es veu que estàvem fent joc simbòlic a la cuineta. El joc simbòlic és el joc en el qual els infants imiten les accions de la vida quotidiana del món dels adults; el fet d'explorar i reproduir el món adult fa que els nens i nenes desenvolupin el pensament creatiu i els ajuda a resoldre conflictes, tensions i sentiments. També hem de tenir en compte que, el joc simbòlic ajuda l'infant a conèixer-se a si mateix i a l'entorn que l'envolta i que, per tant, és molt important dedicar-hi estones durant l'adaptació a l'escola, però també molts altres moments.

* A les fotografies no hi surten tots els nens i nenes de l'aula ja que alguns infants estaven malalts.





I perquè vegeu que al pati ens agrada compartir estones amb els nens i nenes de les altres aules, també us ensenyem una fotografia molt bonica.


A partir d'ara, començarem a fer jocs guiats per relacionar-nos amb tots els companys, utilitzar i manipular material de l'aula, cantar cançons, fer jocs de falda... En resum, coneixerem i ens adaptarem a la nostra aula.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada